وزن گوسفند زنده

وزن گوسفند زنده، بسته به نژاد این نوع دام متفاوت است. با توجه به این که وزن، یکی از معیارهای بسیار مهم برای تعیین قیمت گوسفند زنده است، بد نست که اطلاعات کامل تری در این زمینه داشته باشید. ارگانیک دام در زمینه پرورش انواع گوسفند از نژادهای متنوع و با کیفیت فعالیت می کند. در همین راستا، وزن گوسفند زنده بر اساس نژاد به شکل زیر دسته بندی می شود:

متوسط وزن گوسفند زنده بر اساس نژادهای مختلف

متوسط وزن گوسفند افشاری

گوسفندهای نر نژاد افشاری، به طور متوسط در شش ماهگی بین ۳۵ الی ۳۷ کیلوگرم وزن داشته و ماده ها، ۳۲ الی ۳۴ کیلوگرم هستند. نوع نر بالغ هم ۶۵ الی ۶۷ کیلوگرم و نوع ماده، ۵۰ تا ۵۱ کیلوگرم وزن دارند.

چرا ارگانیک دام

وزن متوسط گوسفند کردی

وزن گوسفند زنده نژاد کردی در شش ماهگی، برای نوع نر 31 و برای نوع ماده، 29 کیلوگرم است. نوع بالغ نر هم ۵۰ کیلوگرم و نوع ماده، بین ۳۸ الی ۴۰ کیلوگرم هستند.

متوسط وزن گوسفند سنگسری

یکی از نژادهای کمیاب و با کیفیتی که در ارگانیک دام پرورش داده می شود، نژاد سنگسری است. گوسفند سنگسری، در سن شش ماهگی بین 23 تا 24 کیلوگرم برای نوع نر و حدود 22 کیلوگرم برای نوع ماده وزن دارد. نوع بالغ این نژاد هم در نوع نر 48 کیلوگرم و در نوع ماده، حدود 37 کیلوگرم است.

وزن گوسفند رومانوف

قوچ های رومانوف، بین پنجاه تا هشتاد کیلوگرم وزن دارند. گوسفند ماده این نژاد هم حدودا 50 کیلوگرم بوده و حجم گوشت آن مناسب است. البته وزن گوسفند زنده نژاد رومانوف، بسته به نوع خوراک و زیرنژاد آن متفاوت است. اگر وزن کشی درست انجام شود، وزن دام چیزی بین 50 تا 80 کیلوگرم است. متاسفانه برخی مراکز غیر معتبر، از ترفندهای وزن کشی کاذب برای بالا بردن قیمت استفاده می کنند. این در حالی است که ارگانیک  دام، ضمن تغذیه اصولی دام، وزن کشی را به شکل درست و کاملا مطمئن انجام می دهد.

وزن گوسفند محلی

وزن گوسفند محلی، بسته به نژاد و سن آن متفاوت است. همچون دیگر نژادها و گونه ها، قوچ محلی بیشترین وزن را دارد. بره ها در ابتدای تولید، وزن کمتری داشته و به مرور، وزن آنها افزایش پیدا می کند. گوسفندهای ماده هم با توجه به سن، وزن های متفاوتی داشته و در مقایسه با قوچ، کمی سبک تر هستند. برای اطلاع دقیق تر از وزن گوسفند زنده محلی و نحوه وزن کشی، با ارگانیک دام تماس بگیرید.

وزن گوسفند سیاه کبود

بره نر تازه متولد شده نژاد سیاه کبود، 4.2  و ماده آن، 4 کیلوگرم وزن دارد. پس از سه ماه که بره از شیر گرفته شد، وزن نوع نر به 24 کیلوگرم و نوع ماده، به 22 کیلوگرم می رسد. در شش ماهگی، بره قوچ 29 و بره میش 27 کیلوگرم وزن دارند. همچنین وزن گوسفند زنده نژاد سیاه کبود در نوع نر یا قوچ 50 و میش آن 45 کیلوگرم است.

or
خرید گوسفند ویژه مراسم

جشنواره ویژه پاییز را از دست ندهید! ارگانیک دام در راستای ایجاد سهولت در خرید گوسفند برای مراسم، برای مشتریان عزیز اقدام به ارسال رایگان گوسفند قربانی همراه با قصاب نموده است.

5/5(2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات
رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست؟

به نظر می رسد یکی از کلیدواژه های ماندگاری که در دنیای رژیم تأثیر گذاشته «کتو» است که به رژیم کتوژنیک پرچرب و کم کربوهیدرات اشاره دارد. این رژیم ادعا...
گیاهخواری بهتر است یا گوشتخواری؟

گیاهخواری بهتر است یا گوشتخواری؟

امروزه مقوله سبک زندگی بسیار داغ است. مجموعه های تحقیقاتی مدام در حال بررسی رژیم غذایی بر سطح سلامت هستند. مردم نیز بیش از قبل به آنچه در طول روز...
عوامل سقط جنین در نشخوارکنندگان

عوامل سقط جنین در انواع نشخوارکنندگان

مهم‌ ترین عوامل سقط جنین در نشخوارکنندگان مربوط به انواع بیماری های عفونی و غیر عفونی است که دام مادر به آن مبتلا شده و به جنین خود نیز منتقل...
تشخیص گوشت گوسفند از میش و بز

نحوه تشخیص گوشت گوسفند از میش و بز

گوشت قرمز یکی از مهم ترین مواد غذایی بوده که در سبد خانوار های ایرانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. با توجه به اینکه انواع گوشت ها از دام...
دامپروری گوسفندی

نکات مهم که باید از دامپروری گوسفندی بدانید

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که در شغل دامپروری گوسفندی فعالیت می‌ کنید، می‌ توانید از طریق فروش گوشت، عرضه محصولات لبنی و فروش پشم گوسفندان...